AIKA Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi


Okullarımızda;  Rehberlik Servimizin temel amacı öğrencilerimizin kendilerini tanımasını sağlamak,  önleyici ve gelişimsel yaklaşarak öğrencilerimizin sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel alanlardaki gelişim süreçlerinin takibini yapmak, değerlendirmek ve izlemektir. Var ise; normal dışı gelişmelerin önceden tespit edilmesini sağlayarak, aileyi bu doğrultuda bilgilendirmek ve yönlendirmek öğrenciye okul ortamında mümkün olan desteği sağlamaktır.

Okul Psikologlarımız, her yaş grubunun seviyesine uygun olarak yapılan sınıf içi tanıma ve izleme çalışmalarında; dikkat, görsel algı ve el-göz koordinasyonunu destekleyen çalışmalara ek olarak; çocuklarımızın kendini tanıması, duygularını tanıması, duygularını ifade edebilme becerilerinin geliştirilmesiyle “olumlu ve gerçekçi benlik” gelişiminin sağlanması ve kendilerini doğru ifade edebilmeleri amaçlayan çalışmalar yapmaktadır.

Okul Psikologlarımız; sağlıklı iletişim, çocuklarımızın uyum ve davranış sorunlarının önlenmesi ve çözümü, çocuklarımızın yaşamları boyunca karşılaşabilecekleri zorluklar ve krizler ile başa çıkabilmeleri ve çocuklarımıza problem çözme becerilerinin kazandırılması vb. gibi ebeveynlerimizin gereksinim duyduğu konularda her ay pedagojik bültenler yayınlamaktadır.

Okul Psikologlarımız; eğitim-öğretim yılı boyunca periyodik olarak pedagojik seminerler vererek çocuklarımızın gelişim sürecine katkıda bulunmaktadır. “Karakter Geliştirme Programı” kapsamında yaşayan değerler somuta indirgenerek eğitim-öğretim yılı boyunca öğrencilerimize aktarılmaktadır.


Diğer Yazılar

AIKA © 2015. Tasarım O.A.